tisdag 6 maj 2014

Fixat ett trädäck på min söderhörna...

V hjälpte mej att köpa virke och frakta hem det till kolonistugan i lördags

Söndag: efter det han åkt hem till Lammhult satte jag igång vid 17 tiden.

Efter att jag tagit bort grus, sopat och gjort rent började jag 
såga och skruva och mäta och fundera ... och få ihop det ... höll på till det började skymma och skruvdragaren la av.
Blev klar så pass att det bara var 6 brädor kvar att skruva dit... 



































Igår fortsatte jag, skruvdragaren laddad - sista brädorna på plats och rundsågat kanten...
Och lite sten för att mjuka upp... Klart :)




1 kommentar:

  1. Snyggt. Fina bilder som vanligt. Bra komposition och skärpa i bilderna. Vackra blommor imångfald och spirande liv och växtlighet överallt. Kanske oxå växtvärk av altanbygget med steninsamlingen! Men det blev snyggt och passar bra.
    V

    SvaraRadera