tisdag 6 maj 2014

Renovering av kvarteret Dalsland

Sen mars förra året har dom hållit på med renovering av hela kvarteret där jag bor. Husen byggdes på 60-talet och är i stort behov av upprustning. Så det är byte av stammar, fönster och balkonger, elsanering, helrenovering av badrum och kök, nya fräscha tvättstugor och ny fasad mm. Och när allt detta är klart uppfräschning av gården...

Huslängan där jag bor påbörjades vecka 3 i år och i min lägenhet vecka 11-13, då jag fick flytta ut. Bodde första och sista veckan hos min mor - inkvarterade mej i hennes vardagsrum, sov på soffan... Andra veckan - 10 dagar bodde jag hos V i Lammhult.


                                  Nya fönster ...



   KLART...




Badrummet före och efter...



Köket före och efter...



Nytt kakel, ny fläkt, diskbänk och kran, upphöjd arbetsbänk...

Nu väntar jag bara på att dom ska bli klara med fasaden mot Prinsgatan, fönstren har varit inplastade sen vecka 10 och jag har inte kunnat se ut sen dess, dom ska visst slutföra det denna vecka om vädret tillåter... 

Och sen återstår balkongen som också är inplastad och tillbommad sen vecka 3, men dit kommer jag nog inte ut förrän till semestern kanske, när alla lägenheter är klara i denna huslänga och dom har tagit ner byggställningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar